Aile niçin önemlidir?

Aile başın sıkıştığında yanında olacak insanlar topluluğu demektir. Onlara yüzde 100 güvenirsin. Hep arkandadırlar. Kötü bir şey yaptığında bile sana destek olurlar. Yanlarında rahat edersin. Rol yapmak, başkası gibi görünmek zorunda kalmazsın. İster kavga eder, ister ağlarsın. En çirkin, en pis, en berbat hallerinle görmüşler seni bunca yıl, şimdi onlardan neyi saklayacaksın ki? Ailen seni kusurlarınla sevmiş ve sevmeye devam edecek, sen bunu bilirsin ve rahat edersin.

Şimdi hayatınızda Nejat yani oğlunuz var. Annelik zor mu?
Zor ne demek! “Çocuk da yaparım, kariyer de” diyorlar ya, işte o en büyük yalan. Kimse inanmasın. İkisi aynı anda yapılmıyor. Yapılıyor tabii ama çok yoruluyor insan o zaman. Bence çocuğu yapınca kariyerine ara vereceksin, çocuğuna bakacaksın birkaç yıl, okula başladığında da işine döneceksin.

Siz niçin öyle yapmadınız?
Bilmiyordum ki. İdrak ettiğimde iş işten geçmiş, çocuk ana sınıfına başlamıştı. Ama ikinciyi doğurursam kariyerimi bırakırım. Gerek yok ki bu kadar yorulup vaktinden önce yaşlanmaya. Hayat kariyer hırsıyla vakit kaybedilemeyecek kadar güzel.

Büyük bir yozlaşma yaşadık

Yönetmen Handan İpekçi niçin kalabalık kadrolu bir aile filmi yapmaya karar verdiğini anlatıyor...
1970’ler Türkiye’nin en sancılı dönemlerindendi. Türk sinemasının en neşeli filmleri o tarihlerde çekildi. Şimdi 70’lerdeki Ertem Eğilmez filmlerinin benzeri bir yapım geliyor: Çınar Ağacı. Sizce bu bir tesadüf mü?


Belki de neşelenmeye, sevgiyi hatırlamaya en çok bu tür zor dönemlerde ihtiyaç duyuyoruzdur. Yeşilçam ruhunun dirilmesinin böyle bir sebebi olabilir. Ben de o sıcaklıkta, o güzellikte bir sevgi filmi yapmak istedim. Bir de şu var; 70’lerden hele 80’lerden sonra Türkiye hızla değişti. Günlük hayatta tanık olduğumuz derin yozlaşma bize kendimizi unutturdu. Ben de bu kez böyle bir film yapmak istedim. Öte yandan bu meselelerin de politikanın çok dışında olduğunu düşünmüyorum. Hem karakterlerden birinin, yani Nurgül’ün kardeşinin bir zamanların sıkı solcularından olduğunu öğreniyoruz. İpucu vermek istemiyorum ama şu kadarını söyleyeyim; onun böyle bir geçmişi olmasının genel olarak hikâye için önemi büyük.

Hiç yorum yok: